Recenze - Než jsem tě poznala

Orig. název: Me before you
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2011; v ČR 2013
Počet stran: 407
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Lucie Mikolajková

Louisa Clarková je obyčejná dívka žijící mimořádně obyčejným životem. Má ráda svou práci v bistru, svého dlouholetého přítele a svět, který končí s hranicemi malého rodného městečka. Svůj život by za nic nevyměnila. Když však bistro zavřou, Louise měnit musí. Svět Willa Traynora naopak žádné hranice nemá. Je to svět adrenalinu, velkých obchodů i peněz, svět možností bez omezení. Will svůj život miluje. Když ho však nehoda upoutá na kolečkové křeslo, ví, že už ho nebude moci žít jako doposud.
Jen těžko si lze představit více nesourodou dvojici než náladového a depresivního Willa a jeho novou optimistickou a upovídanou ošetřovatelku Louise…
Romantický příběh o dvou lidech, kteří nemají nic společného, dokud jim láska k nohám nepoloží celý svět. S ním však i otázku, jak vysokou cenu je člověk ochoten zaplatit za štěstí toho, koho miluje. (databazeknih.cz)

Recenze - Harry Potter a tajemná komnata

17. května 2016 v 13:02 | adminka |  Knihy

Recenze: Harry Potter a tajemná komnata

Autor: J. K. Rowling
Orig. název: Harry Potter and the Chamber od Secrets
Pořadí v sérii: #2
Rok: 1998; v ČR 2002
Počet stran: 301
Nakladatelství: Albatros
Překlad: Vladimír Medek

Prázdniny po prvním roce v Bradavicích byly u strýce a tety k nevydržení. Chovali se k Harrymu tak hrozně, že se nemohl dočkat návratu do Školy čar a kouzel. Jenže těsně před odjezdem Harryho varuje podivné stvoření - skřítek Dobby. Když se prý do školy vrátí, stane se katastrofa! A dějí se skutečně hrůzné věci. Kromě toho, že mají nového profesora na obranu proti černé magii, vychloubačného Zlatoslava Lockharta, že na dívčích záchodcích straší ufňukaná Uršula a Ronova sestra Ginny věnuje Harrymu přílišnou pozornost, jakási tajemná síla začne přeměňovat studenty bradavické školy v kámen! Nikdo neví, kde se vzala. Že by v tom měl prsty zlý Malfoy, nebo Hagrid, o jehož tajemné minulosti nikdo nic neví? Nebo dokonce snad samotný Harry …….? (databazeknih.cz)

Jane Austen

14. května 2016 v 13:45 | adminka |  Autoři

životopis: Jane Austen

*16.12.1775 - 18.7.1817

Anglická spisovatelka a představitelka tzv. rodinného románu

Jane Austen se narodila ve Steventonu v hrabství Hampshire do rodiny reverenda Georgeho Austena a jeho ženy Cassandry. Měla sedm sourozenců (šest bratrů a starší sestru Cassandru) a sama byla nejmladší. Nejbližší vztah měla právě se sestrou. Právě Cassandře můžeme poděkovat za jedinou podobiznu Jane, protože svou sestru namalovala a dodnes obraz můžete spatřit v Národní portrétové galerii v Londýně.

Recenze - Bez šance

7. května 2016 v 17:31 | adminka |  Knihy

Recenze: Bez šance

Autor: Neal Shusterman
Orig. název: Unwind
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2007; v ČR 2016
Počet stran: 304
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Petr Kotrle

Fascinující a temná dystopie ze světa, kde společnost zavedla nový zákon: Každé dítě má právo na život od chvíle početí až do věku třinácti let. Mezi třinácti a osmnácti je ale na rodičích, jestli ho vychovají až do dospělosti, anebo ho pošlou… rozpojit. Tohle nenápadné slovo znamená, že problémové děti, sirotci, anebo prostě ty, které v sobě mají příliš vzdoru, jsou odeslány do sběrných táborů, kde jsou jejich těla rozebrána a orgány předány těm, co je potřebují. Takže technicky žijí dál - alespoň to dětem říkají. Tři z nich, Connor, Risa a Lev, se setkávají v táboře a ani na okamžik nemají chuť žít dál…rozpojení. Jedinou šancí je útěk.(databazeknih.cz)

Březen 2016 - Knižní přírůstky

2. května 2016 v 16:47 | adminka |  Moje knihovnička

Březen, za knihu vlezem?

Letos se nás ta zima ne a ne nabažit. I když na pár chvil vykoukne sluníčko, hned ho zase schovají mraky a vítr ho odežene pěkně daleko. Tak co tedy venku, v tom ošklivém počasí? Zalézt někam do obchodu s knihami a strávit tam čas.. Březen byl nabitý pěknými knihami, já se opět rozšoupla, jak mám odolat těm slevám?

Spolupráce

1. května 2016 v 12:47 | adminka |  Projekty, meme

SPOLUPRÁCE, STĚHOVÁNÍ....

Mám neskutečnou radost a velkou potřebu se s vámi o ni podělit. Duben je náramný měsíc, během něhož se mi podařilo uskutečnit dvě spolupráce s úžasnými eshopy. První je eshop Megaknihy.cz (pandička), kteří mi zaslali knihu Dívka ve vlaku, kterou už jsem přečetla i zrecenzovala. Odkaz je ZDE.

Další spolupráci jsem navázala s úžasným Martinus.cz , kteří mi zaslali knihu Bez šance a k tomu ještě úžasné dárečky.
Kromě skvělé knihy, kterou jsem přečetla během dvou dnů, mi poslali dopis na úžasném jejich vlastním papíře. Pohlednici, kterou mohu děkomu dát s tím, že mu daruji dvě hodiny na čtení. Potom dvě nádherné záložky, velmi praktické a originální. Visačka na dveře s výstražným označením Nerušit, čtu si! Tu jsem okamžitě využila. Na druhé straně je ještě lepší, Jsem v posteli s ___ (kam napsat jméno oblíbeného autora). Dvě samolepky a odznáček. Martinusáci jsou skvělý a jejich videa jsou boží, sledujete je?