Recenze - Dívka ve vlaku

Autor: Paula Hawkins
Orig. název: The girl on the train
Rok: 2015; v ČR 2015
Počet stran: 328
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Věra Klásková

Román, který si podmanil všechny žebříčky bestsellerů na obou stranách Atlantiku, trhá rekordy v rychlosti prodeje a je kritikou označován za letošní Zmizelou. Potřebujete vědět víc? Rachel dojíždí ranním vlakem do Londýna. Den co den si prohlíží útulné předměstské domky, a když vlak na chvíli zastaví u návěstidla, naskýtá se jí pravidelně letmý pohled do soukromí mladého páru. Postupem času Rachel začíná mít pocit, že ty dva lidi zná. Představuje si, že je zná. Dá jim dokonce jména: Jason a Jess. Jednoho dne však zahlédne něco, co ji šokuje. Stačí pouhá minuta, než se dá vlak zase do pohybu, a náhle je všechno jinak… Krátce nato se Rachel dozví, že se "její" Jess pohřešuje, a proto se rozhodne obrátit na policii. Není si jistá, zda tím nenadělá více škody než užitku, zatímco se stále více zaplétá do příběhu, který není její, ale jenž nakonec obrátí naruby život úplně všem...(databazeknih.cz)

Cecelia Ahern

5. dubna 2016 v 6:59 | adminka |  Autoři

Cecelia Ahern

Cecelia Ahernová se narodila roku 1981 a žije v irském Dublinu. Vystudovala obor žurnalistika a mediální komunikace. V jedenadvaceti letech vydala svůj první román PS: Miluju tě, který začala psát už ve svých čtrnácti letech. Okamžitě po uveřejnění se stal mezinárodním bestsellerem a dosáhl na první příčku v žebříčku nejprodávanějších knih nejen ve Velké Británii, ale také v USA, Německu, Nizozemsku a dalších zemích. Podle tohoto románu byl natočený stejnojmenný úspěšný film, který měl premiéru v prosinci 2007. Román získal ocenění Passionate Pen Honour za nejromantičtější příběh roku 2004/2005, které je udíleno britskou veřejností v rámci Valentýnských cen (Valentine's Day Awards). Cecelia Ahernová byla zároveň nominována na ocenění v kategorii Objev roku Britských knižních cen (British Book Awards). Roku 2008 byla při udělování cen úspěšným ženám roku (Glamour Women of the Year Awards) v Londýně oceněna jako nejúspěšnější spisovatelka.

Recenze - Shopaholik za hranicemi

5. dubna 2016 v 6:50 | adminka |  Knihy
Autor: Sophie Kinsella
Orig. název: Shopaholic Abroad
Pořadí v sérii: #2
Rok: 2001; v ČR 2004
Počet stran: 357
Nakladatelství: Metafora
Překlad: Jiřina Stárková

Druhá kniha série Shopaholik.

Hned po vydání prvního příběhu o mladé dámě posedlé nakupováním - Báječný svět shopaholiků - se začaly ozývat hlasy že Becky Bloomwoodová je důstojnou konkurentkou slavné Bridget Jonesové, jejíž knižní i filmové eskapády zná dnes už celý svět. Jisté je, že Beckyina "duchovní matka", Sophie Kinsella, vytvořila sympatickou živou postavu, plnou tragikomedie života, která si našla své vlastní fanoušky a čtenáře.
Proč, to není tak těžké uhodnout. Rebecca se jakžtakž ustálila na rozbouřených vodách života: zaplatila dluhy, získala skvělou práci v televizi a zamilovala se do svého někdejšího nepřítele, finančníka Lukea. Toho však jeho kariéra zavede za oceán, až do New Yorku. Láska je ale mocná čarodějka, a tak ho v tom Rebecca na žádný pád nemíní nechat samotného. Netrvá dlouho, a je rozhodnuto - do Ameriky jede s ním.
Sotva se ale stačí ve velkoměstě rozkoukat, objeví dokonalý ráj svých snů: proslulé newyorské obchodní domy Barney's, Saks, Sephora... Při vší té kráse si nejdřív ani nestačí povšimnout, že dolary - snad poslušny nějakého podivného fyzikálního zákona - se kutálejí ještě rychleji než anglické libry. A tak se stane, co se musí stát: nešťastná "shopaholička" je brzy tam, kde byla - v průšvihu.
Nakupuje, utrácí a zase nakupuje, dokud se v kolotoči dluhů jaksi nerozpustí jak její úžasné zaměstnání, tak - což je tisíckrát horší - i její láska. S jazykem na vestě se Becky vrhá do zoufalých akcí, aby to všechno zase zachránila...
Držme jí při tom palce, protože málo platno, každý, či ještě lépe každá, z nás v téhle sympatické hříšnici poznává kousek sebe samé. Vždyť co může být krásnějšího než procházet regály s nádherným, vzrušujícím, novotou voňavým zbožím a nakupovat?(databazeknih.cz)