Recenze - Daleko od hlučícího davu

Autor: Thomas Hardy
Orig. název: Far from the madding crowd
Rok: 1874; v ČR 2015
Počet stran: 456
Nakladatelství: Argo
Překlad: Jarmila Rosíková

Román Daleko od hlučícího davu patří k nejzářivějším pokladům anglické literatury. Už jeho první vydání v roce 1874 se stalo literární senzací, kniha se vyprodala během pouhých dvou měsíců a Thomasi Hardymu vynesla reputaci předního spisovatele viktoriánské doby. Čím kniha tolik zaujala ve své době a čím dodnes oslovuje další generace čtenářů?

Hardyho román v sobě úchvatně kombinuje romantickou love story s upřímným, otevřeným vylíčením anglického venkova; nejedná se však o nějakou pastorální idylu, jakkoli je kniha prodchnutá nostalgií.
Právě naopak, v mnoha ohledech jde o zcela moderní příběh s ryze moderní hrdinkou - mladá, nezávislá statkářka Batsheba se už dávno zařadila do kánonu velkých postav světové literatury, podobně jako její tři velice rozdílní nápadníci, oddaný pastýř Gabriel, postarší statkář Boldwood a světácký seržant Troy. Spletitý děj plný zvratů, nádherné popisy jihoanglické krajiny i života na venkově, zajímavě vykreslené postavy a dokonalá práce se čtenářovým očekáváním - to vše dělá z románu Daleko od hlučícího davu vpravdě mistrovské dílo, které nepochybně stojí za přečtení i dnes.(databazeknih.cz)

Recenze - Madisonské mosty

25. února 2016 v 17:14 | adminka |  Knihy
Autor: Robert James Waller
Orig. název: The Briges of Madison County
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2015; v ČR 1992
Počet stran: 144
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Ivana Nuhlíčková

Robert Kincaid, bohem nadaný fotograf, naturelem trochu bohém a "potulný kovboj", konečně ve svých dvaapadesáti letech potká životní lásku. Jako řízením osudu zastaví jednoho dne u osamělého domku Francesky Johnsonové, ženy místního farmáře a vzorné matky, která je právě doma sama, protože manžel a děti na týden odcestovali. Oba jako blesk z čistého nebe zasáhne neodolatelné kouzlo vzájemné přitažlivosti a poklidný, stereotypní Francesčin život je nečekaně vyveden ze zaběhnutých kolejí. Prožijí spolu několik neopakovatelných dní fyzického i duševního souznění, nakonec ale stejně přijde okamžik rozloučení..(databazeknih.cz)

Recenze - Druhá dcera

24. února 2016 v 6:34 | adminka |  Knihy
Autor: Lauren Willig
Orig. název: The other daughter
Rok: 2015; v ČR 2015
Počet stran: 288
Nakladatelství: Omega
Překlad: Anna Polanská

Rachel Woodley vyrůstala s rodiči, kteří se navzdory své chudobě snažili žít na úrovni. Nyní pracuje ve Francii jako vychovatelka, když tu dostává zprávu, že její matka zemřela. Svíraná žalem se vrací zpátky do rodného městečka v Anglii, aby mohla vyklidit chalupu, v které matka žila. Při úklidu najde na výstřižku z Londýnského společenského časopisu fotografii svého otce, datovanou tři měsíce zpátky. Vždyť jí řekli, že její otec dávno zemřel! Ve skutečnosti je ale vlivným a váženým hrabětem a na fotografii mu po boku stojí jiná jeho dcera - ta legitimní. Z toho jasně vyplývá, že Rachel jeho legitimní dcerou není. Všechno, co si myslela, že ví o sobě a své minulosti, je lež! Dokonce i její jméno!

Rachel je stále ještě otřesena smrtí své matky a nyní navíc plná hněvu. Taková zrada! Pod falešnou identitou se přestěhuje do Londýna a rozhodne se proniknout mezi tamní zlatou mládež - mladé aristokraty, kteří "vymetají" jeden večírek za druhým. Její cíl je jasný - odhalit otcovu proradnost a zničit pohádkový svět, ve kterém žije s její nevlastní sestrou. Brzy se však objeví dva zádrhely: Rachel zjistí, že její nevlastní sestra Olivia nemá vůbec snadný život a začne k ní chovat sympatie. Co je však horší, Rachel se možná zamilovala do Oliviina snoubence…(databazeknih.cz)

Prosinec 2015 - knižní přířůstky

9. února 2016 v 11:12 | adminka |  Moje knihovnička

Vánoce, Vánoce, Vánoce!!!!!

Konečně nastal čas vánoční, který jsem si neskutečně užila. Dostala jsem opravdu hodně nádherných dárečků, které mě velmi potěšili. Copak jste dostali Vy? A našli jste pod stromečkem také nějaké knihy?

Recenze - Můj život u sousedů

6. února 2016 v 21:18 | adminka |  Knihy
Autor: Huntley Fitzpatrick
Orig. název: My life next door
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2012; v ČR 2014
Počet stran: 372
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Magdaléna Stárková

Garrettovi jsou všechno to, co Reedovi nejsou - hlasití, chaotičtí a láskyplní. A Samantha Reedová nemůže odolat a každý večer tuto úžasnou rodinu pozoruje ze svého střešního okna a touží být jednou z nich - vymanit se z područí dominantní matky a nepodřizovat svůj život jejím přáním. Avšak zdá se, že je to pouze krásný sen… až do jednoho letního večera, kdy za ní vyšplhá Jase Garrett. A všechno se změní!
Oba se potýkají s trapnostmi i krásami první lásky, Jaseova rodina Samanthu okamžitě přijme do svého středu, i když ona ho před tou svou drží v tajnosti. Vše je téměř dokonale až do okamžiku, kdy se stane něco, co změní celý její svět. A Samantha se náhle musí rozhodnout a zvolit si, kterou z obou rodin zachrání.

Fantastický debut o rodině, přátelství, první lásce a nemožnosti být věrný jediné osobě, kterou milujete, aniž byste zároveň zradili další.(databazeknih.cz)

Listopad 2015 - Knižní přířůstky

6. února 2016 v 16:52 | adminka |  Moje knihovnička

Listopadové poklady v knihovničce

Opožděně a tentokrát bez vlastních fotek přidávám článek o nových knížkách, které jsem si pořídila v listopadu loňského roku. Neměla jsem příliš času a domů jsem chodila pozdě, takže na focení už nebyl ani čas, světlo a upřímně se mi ani moc nechtělo.