Recenze - Prvních 100

Série: 100
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2013
Počet stran: 280
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Ivana Svobodová

Od ničivé nukleární války žije lidstvo ve vesmírných lodích vysoko nad radioaktivním povrchem Země. Nyní je však sto mladých delikventů, které společnost považuje za postradatelné, vysláno na nebezpečnou výpravu s cílem znovu kolonizovat planetu. Může to být jejich druhá šance na život… nebo sebevražedná mise.
Stovka odsouzenců, pronásledovaných nástrahami divoké přírody a tajemstvími své minulosti, musí bojovat, aby přežila. Nikdy se z nich neměli stát hrdinové, ale nakonec mohou být poslední nadějí pro CELÉ lidstvo..(databazeknih.cz)

Knižní novinky: Únor 2015

21. února 2015 v 20:09 | adminka |  Právě vychází

Knihy, které převážně vyšly v únoru...

Na začátku se musím omluvit, že jsem tento článek nepostla už na začátku měsíce, ale opravdu nebylo moc kdy. No každopádně Přehled knih pro březen již mám hotový a bude začátkem března na blogu. A co tedy vyšlo za knihy v únoru? Musím říct, že to bylo docela slušné množství skvělých knih! Já sama sem si z těch, které jsem Vám vybrala, pořídila ZATÍM jen dvě.

Recenze - Snídaně u Tiffanyho

19. února 2015 v 6:06 | adminka |  Knihy
Autor: Truman Capote
Orig. název: Breakfast at Tiffany´s
Série: -
Pořadí v sérii: -
Rok: 1958
Počet stran: 1994
Nakladatelství: Odeon
Překlad: Jarmila Fastrová

Capotova novela Snídaně u Tiffanyho je sice prózou nepříliš rozsáhlou, svým významem se však řadí k základním dílům moderní americké literatury. V jistém smyslu může být její skromný objem známkou kvality; jeto právě omezená plocha krátkého literárního útvaru, co se stává prubířským kamenem spisovatelova talentu a dovedností - schopnosti rychlé a výstižné charakteristiky, psychologické kresby, smyslu pro dějový spád...
Hlavní hrdinka knihy, Holly Golightlyová, je dívka lehčích mravů, která má za sebou tvrdé dětství a chce za každou cenu dosáhnout úspěchu. Protože to neumí jinak, používá k tomu svého osobního kouzla a slabůstek starších bohatých pánů. V koutku srdce však touží po klidném a spořádaném životě, který jí symbolizuje nábytek z obchodního domu Tiffany. Ačkoliv byla v době vydání knihy televize teprve v počátcích, Capotovi se přesně podařilo vystihnout nastupující životní styl určovaný reklamou. Snídaně u Tiffanyho se tak stala barvitým obrazem amerického snu zasazeného do ulic kouzelného a jedinečného města - New Yorku.(databazeknih.cz)

Recenze - Velký Gatsby

15. února 2015 v 20:44 | adminka |  Knihy
Autor: Francis Scott Fitzgerald
Orig. název: The great Gatsby
Série: -
Pořadí v sérii: -
Rok: 1941
Počet stran: 206
Nakladatelství: Leda
Překlad: Rudolf Červenka a Alexander Tomský

Vrcholné dílo z dob největšího flámu v dějinách USA, který Francis Scott Fitzgerald označil za "jazzový věk" a sám do něj vydatně přispěl mnoha soukromými improvizacemi a pocity "ztracené generace", přináší milostný příběh z lepší společnosti. Selfmademan Jay Gatz řečený Velký Gatsby i krasavice Daisy Buchananová pronikli v éře prohibice do těchto sfér každý po svém a tak se vyrovnávají i s novým životním stylem a břemenem americké "nevinnosti". Nesoulad v jejich představách je leitmotivem románu, jenž přezkoumává romantický ideál mámivého "zeleného světla" - oné "šílené, vzrušující budoucnosti, která před námi rok za rokem ustupuje" - a posléze ho nemilosrdně obětuje na oltář mýtu o věčné lásce. Fitzgeraldovo působivé zpracování meziválečné podoby amerického snu přinášíme v novém, moderním překladu.(databazeknih.cz)

Recenze - Dáma s kaméliemi

5. února 2015 v 19:26 | adminka |  Knihy
Autor: Alexandre Dumas ml.
Orig. název: Dame aux camélias
Série: -
Pořadí v sérii: -
Rok: 1848
Počet stran: 192
Nakladatelství: Omega
Překlad:

Jsme v Paříži devatenáctého století. Krásná a něžná kurtizána Markéta Gautierova se seznámí s Armandem Duvalem, který se do ní beznadějně zamiluje. S postupem času i kněžka lásky otevře své srdce, jenže jejich vztah je pro tehdejší společnost a obzvlášť pro Duvalovu rodinu naprosto nepřijatelný. Dáma s kaméliemi patří mezi nejvýznamnější romantické romány.
Příběh nešťastné lásky je částečnou autobiografií Alexandra Dumase mladšího, jenž se s čtenářem podělil o krásu i šílenou bolest, kterou prožil ve vztahu se slavnou hetérou Marií Duplessis.

Leden 2015 - Knižní přírůstky

3. února 2015 v 17:26 | adminka |  Moje knihovnička