Recenze - Nabíječ

Orig. název: Wallbanger
Rok: 2012
Počet stran: 280
Nakladatelství: Mladá fronta
Překlad: Jana Doležalová - Montorio

"Caroline má fantastický byt v San Francisku a dokonalého kuchyňského robota, ale nemá Óčko!
Caroline má skvěle našlápnutou kariéru, kancelář s výhledem na záliv a recept na výtečnou cuketovou buchtu, ale nemá Óčko!! Caroline má nejlepšího kocoura na světě, super kámošky a plný dekolt, ale nemá Óčko!!! A navíc, světe div se, stěnou její ložnice otřásá noc co noc její sexy soused, co si v posteli servítky rozhodně nebere. No, není to zákon schválnosti? Každé zasténání, naplácání a - bože, zamňoukání? - Caroline připomíná, že přichází nejen o spánek, ale že jí, na rozdíl od Nabíječových partnerek, chybí taky… Jo, uhádli jste, Óčko! Když bušení do zdi málem vyklepe Caroline z postele, rupnou jí nervy a oděná do sexuální frustrace a růžové noční košilky se svému sousedovi postaví tváří v tvář. Jenže jejich noční potyčka je, řekněme, jen začátek, protože s tenkými stěnami napětí mezi nimi roste..." (zdroj Databazeknih.cz)

Caroline je interiérová designerka a zrovna se přestěhovala do nového bytu, kde jí společnost dělá její kocour Clive. Po celodením stěhování si celá nadšená ulehá večer do postele a usíná. Ze spánku ji ale najednou probudí bušení do protější zdi. A kdyby jen bušení, ale k tomu všemu se přidají i zvuky, vzlyky... Caroline je jasné, že její sousedé si užívají milostné radovánky. To by jí tak nevadilo, kdyby se to neopakovalo tři noci po sobě, a pokaždé s jinou ženou. Jedna se přitom smála, druhá mňoukala... Caroline, která neměla již dlouho vztah a při posledním milostném dobrodružství zcela ztratila možnost prožít "Očko", se s tím trápí.

Jednoho večera to Caroline už nevydrží a začne jednat. Oblečená v růžové noční košilce v záchvěvu hněvu přichází ke dveřím Nabíječe (jak sousedovi začala přezdívat) a začne na ně mlátit a z úst vypuštět jednu nadávku za druhou. Jakmile jí otevře, spadne jí tzv. čelist. Její Nabíječ - Simon je krásný a velmi sexy. Simonovi se Caroline taky od prvního pohledu zalíbí, ale nic na sobě nenechá znát. Je k ní stejně provokativní, jako ona k němu. Caroline si díky tomuto představení vyslouží přezdívku růžová košilka.

Zvonu se setkávají na oslavě její šéfové Jillian, kde se začnou opět hašteřit. Vzájemně se provokují až tak, že ji najednou Simon políbí. Ale Caroline se nedá a po chvilce ho také políbí. Dohadování však během večera nadále pokračuje. Oba se vzájemně silně přitahují ale zároveň se nesnáší. Po oslavě musí Simon Caroline odvést domů, a domluví se, že uzavřou mír, který se postupně začne měnit v přátelství. Společně trávené chvilky je oba začínají čím dál více těšit, ale zároveň je mezi nimi silná chemie. Ale Caroline odmítá být součástí jeho harému, a Simon, který neměl roky pevný vztah se nehodlá měnit...

POSTAVY:
Caroline je světlovlasá, hezká a mladá designerka. Má ráda svou práci a svého kocourka. Trápí ji, že ztratila své "Očko". Velice aktivní soused ji začne velmi zajímat. A když spatří jeho tvář a postavu, jen těžko mu odolává.

Simon je fotograf. Díky své práci velmi často cestuje. Když mu bylo osmnáct, zemřeli mu rodiče, a to ho z části poznamenalo. Na vztahy není, za to postelovou aktivitu má na vysoké úrovni. Jakmile se seznámí s Caroline, začíná si uvědomovat, jak mu "Košilka" pomotala hlavu.

Kniha je psána v minulém čase z Carolininého pohledu. Její styl je svěží, nezdržuje se dlouhými popisnými pasážemi, natahováním děje nebo nepochopitelnými zápletkami. Má v sobě hodně vtipných situací, které člověka pobaví. Je členěná do kapitol.

Obálka je velmi zajímavá. Líbí se mi, že je kniha v pevné vazbě. Titulka je taková zajímavá, a zároveň naznačuje, o čem pojednává. Navíc v knize je i vlastní záložka - látková stužka (nevím jak jinak se to jmenuje), která je šikovná.

MOJE HODNOCENÍ:
Kniha, ačkoliv z názvu říká, že se jedná o erotický román, musím říct, že mi to přišlo jako skvělá komedie. Erotiky tam hlavně ze začátku bylo spíše jen tak, že se párkrát zmínili o sexu ale jinak nic.
Kniha je napsána svěže a není nikde zbytečně natahovaná. Myslím, že rozsah stran splňuje každičkým slovem perfektně.
Velmi se mi líbili postavy jak Caroline, tak Simona, ale i jejich potrhlých kamarádek. Caroline na mě působila mile a vtipně. Vymyslela dokonalou přezdívku Nabíječ, která pobavila vše přítomné v knize. Kniha byla psána vtipně a zároveň mě to velmi bavilo. Ideální oddechovka, která potěší, pobaví a zároveň neurazí a stojí za to, přečíst si ji znovu! Všem moc doporučuji.

Navíc do konce roku vyjde u nás pokračování. Nemám tušení o čem pojednává ale už teď se na něj velmi těším.

100%

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.