Recenze - Stmívání

3. června 2014 v 19:46 | adminka |  Knihy

Autor: Stephenie Meyer
Rok: 2005
Počet stran: 408
Nakladatelství: Egmont
Překlad: Markéta Demlová

"Isabella Swan se stěhuje do Forks, městečka ve státě Washington, kde neustále prší. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější a beznadějnější místo - až dokud nepotká tajuplného a přitažlivého Edwarda Cullena, který doslova obrátí její život vzhůru nohama. Do Isabellina příjezdu Edward úspěšně tajil před obyvateli městečka svou upírskou osobnost. Ale nikdo není v bezpečí, zvláště Isabella, člověk, který je Edwardovi nejdražší. Oba mladí lidé jsou k sobě vázáni silným citovým poutem. Zvítězí milostný cit, nebo hrůzné temné pudy?"

Kdo nezaslechl alespoň jednou něco o megaúspěšné Twilight sáze? I já patřila mezi její velké fanynky.
O tomto příběhu jsem se poprvé doslechla až z článku v časopise, kde stmívání propagovali, jako hit, který mířil do našich kin. Moc jsem se o to nezajímala a myslela jsem si, že to bude nějaká blbost. Ale když tomu popularita rostla a všude na mě vykukovali obrázky, tak jsem si rozhodla knihu vypůjčit z knihovny. Naštěstí jsem na ni dlouho nečekala.
Knihu jsem začala číst a nijak mě na začátku nepřesvědčila. Dočetla jsem se max do 20.strany a najednou jsem do toho spadla a knihu jsem přečetla během dvou dnů celou. A po jejím konci jsem ji začala číst znovu.

Mými nejoblíbenějšími postavami v prvním díle byla Alice, Edward a Bella samozřejmě. První díl mě zcela uchvátil. Postavy jsem si představovat nemusela, všechny jsem je viděla z fotek. Ale jejich popis se mi v knize líbil. Prostředí bylo popisováno dobře a zároveň natolik, aby nenudilo. Děj měl rychlý spád a k tomu nechyběli ani vtipné scény. Film jsem viděla až poté, co jsem si přečetla druhý díl.

MOJE HODNOCENÍ:
Tato kniha popírá všechny dosavadní mýty o upírech. Zároveň jde o příběh velkých citů a o síle rodiny. Každá postava má své klady ale i své mouchy.
Rozhodně mě velmi bavila a těšil mě fakt, že má své čestné místo v mé knihovně. Je to moje srdcovka.